Succesvolle crossmediale communicatie

Het medialandschap is constant in beweging. Er duiken steeds meer nieuwe digitale mogelijkheden op om met elkaar te communiceren. Je kan aan het andere eind van de wereld wonen en elkaar toch dagelijks spreken en zelfs zien. Net of je bij elkaar aan tafel zit. Waarom lijken je klanten dan soms zo veraf en onbereikbaar? Ook al wonen ze net om de hoek. Net als bij je vrienden is het ook bij je klanten even zoeken naar een communicatiemiddel dat handig, voordelig en toegankelijk is voor beide partijen. Wil je gehoord en gezien worden? Zet dan in op crossmediale communicatie.

  • De digitale mogelijkheden
  • Verbonden blijven
  • Betrokkenheid en interactie
  • Online en print mixen
  • Zichtbaarheid verhogen

De hoorn van de haak

Weet je nog hoe het er vroeger aan toe ging als je niet gestoord wou worden? De telefoon van de haak en de deurbel uitschakelen. Wanneer was jij laatst zo onbereikbaar? Ook al ben je alleen thuis, je blijft verbonden via je smartphone, tablet of pc. Ook met je klanten! Met crossmediale communicatie breng je je boodschap via verschillende kanalen bij je klant en verhoog je dus je kans om gezien te worden.

(her)kent de klant je?

Wist je trouwens dat de Belg gemiddeld meer dan 200 keer per dag zijn gsm checkt? Facebook, twitter, e-mail, kranten, sms en noem maar op. Er zijn heel wat kanalen waarmee je als marketeer aan de slag kan. Crossmediale communicatie vraagt dus om een duidelijke huisstijl. De klant of prospect moet je herkennen om bij zijn volgende aankoop aan jou te denken. En nu je weet hoe vaak we naar onze smartphone kijken, weet je ook hoe belangrijk het is dat je e-mails en website toegankelijk zijn voor mobiele gebruikers.

Copy/paste

Dat betekent natuurlijk niet dat je eenzelfde boodschap moet uitsturen via al die verschillende kanalen. Of iedere klant via elk kanaal moet benaderen. Je oogst het meeste succes met crossmediale communicatie als je je boodschap afstemt op de individuele klant. Betrek hem bij je boodschap en je merk! Geen ‘copy/paste’ maar betrokkenheid en interactie.

Maak hem nieuwsgierig met crossmediale communicatie

Je versterk je crossmediale communicatie dus door de verschillende boodschappen op elkaar af te stemmen. Combineer online met print en lok prospecten van het ene kanaal naar het andere. Zorg er dan ook voor dat je iets te vertellen hebt. Betrek warme content bij je crossmediale communicatie. Vertel een inspirerend verhaal en geef je klanten de kans om te reageren. Betrokken klanten zijn trouwer, spenderen meer én beïnvloeden bovendien het meest geloofwaardige en goedkoopste kanaal van je crossmediale communicatie: mond-tot-mond reclame.

Wil je meer weten over de troeven van een crossmediale campagne, de meerwaarde van Marketing Automation software of de voordelen van digitaal printen? All Mail Services begeleidt je met de nodige kennis en ervaring bij je crossmediale communicatie.