De troeven van data driven marketing

  • je database onder de loep
  • nieuwe data vergaren
  • adverteren op maat
  • meerwaarde creëren
  • meer respons oogsten

Je kan goede producten of diensten aanbieden, ze op een super creatieve manier aan de man brengen en toch niet de gewenste resultaten behalen. Je data betekent het verschil. Maar wat is data driven marketing eigenlijk? En hoe begin je eraan? Dankzij de toenemende digitalisering krijg je meer inzicht in je klanten en kan je aan de slag met data gedreven marketing. Zowel het verzamelen, analyseren als correct inzetten van de vergaarde data vormen de definitie van data driven marketing.

Een slimme voorzet

All Mail Services gaat niet af op buikgevoel. We helpen je bij data driven marketing door eerst je database onder de loep te nemen. Wat weet je van je klanten en wat kan je ermee? Door slim gebruik te maken van de gegevens in je klantenbestand maken we je boodschap relevanter voor je doelgroep. Wij geven de data gedreven voorzet, jij scoort! Laat ons dus nog even dieper ingaan op de betekenis van data driven marketing en wat het voor jouw onderneming kan betekenen.

De klant in je zak hebben

Als je aan data driven marketing doet, krijg je een totaalbeeld van je klant. Een 360° view om het zo te zeggen. Die klantendata bestaat dus uit verschillende elementen. Persoonsgegevens, demografische kennis, relevant aankoopgedrag en noem maar op. Een handig instrument om met data gedreven marketing te starten, is de klantenkaart. En wie zegt er neen tegen een getrouwheidskaart waarmee je punten of korting spaart? Het staat bovendien zeer sympathiek en je hebt een extra streepje voor op je concurrenten. Je klant steekt de kaart in z’n zak en jij hebt meteen de klant in je zak! Er zijn dus vast wat data driven marketing voorbeelden te vinden in je eigen portefeuille. Ja, kijk maar eens hoeveel klantenkaarten je zelf op zak hebt. En bedenk je dan eens welke reclameboodschappen je van die firma’s krijgt. Bedrijven als Delhaize, Colruyt en tal van andere supermarkten hebben de betekenis van data driven marketing al een tijdje door. Maar ook voor kleine ondernemingen betekent data gedreven communicatie een absolute meerwaarde.

Meerwaarde & loyaliteit

Eens je extra inzichten verworven hebt over je klant, zet je data driven marketing in voor het creëren van meerwaarde en loyaliteit. Je weet welke klant je aanspreekt, welk adverteerkanaal het meeste invloed op hem heeft, wanneer je hem best teast en met welk product. Data driven marketing gaat dus niet om wat jij te bieden hebt maar om wat je klant wil krijgen. Wie wil er een promotie voor babyvoeding krijgen als je niet eens kinderen in huis hebt? Geloof in de meerwaarde en betekenis van data driven marketing en geef je klant wat hij vraagt op het moment dat hij erom vraagt. Je oogst meer respons want zo’n aanbieding op maat kan hij niet laten schieten, toch?

Data driven marketing: een win-winsituatie

Data driven marketing is dus een echte win-winsituatie. All Mail Services vertaalt daarom via digitaal printen je reclameboodschap naar een gepersonaliseerde boodschap op maat. Dankzij cross media management ga je zowel online als offline handiger om met al die gegevens. En denk eraan: je klant is koning maar zijn gegevens zijn jouw schatkist!

Lees hier meer over het uitbreiden van je klantendata.

Meer info? Aarzel niet om onze te contacteren.