CRM Marketing: een must voor verhoogde klantenloyaliteit

Posted on
  • Klantencontacten registreren
  • Klantenkennis verwerven
  • Klantgericht communiceren
  • Vertrouwensrelatie opbouwen
  • Koopgedrag voorspellen

CRM Marketing, of Marketing gebaseerd op Customer Relationship Management, is niet zomaar een tool maar een marketingvisie waarbij je de klant centraal plaatst. Een goed CRM-systeem is een thuis voor al je klanten en klantencontacten zodat je een persoonlijke band opbouwt met iedere individuele klant. Klantenbeheer voor klantgerichte communicatie dus. Benieuwd wat dit inhoudt? All Mail Services laat je hieronder al even binnekijken in de nieuwe woonst van je klantengegevens en opent voor jou de deur naar CRM Marketing.

Geef je klanten onderdak

Er zijn verschillende softwarepakketten op de markt die je toelaten je klantendata beter te beheren. Wie de stap zet naar CRM Marketing moet dus eerst op zoek naar een digitaal huisje om die klanten onderdak te bieden. En zoals bij iedere verhuis, kan je ook bij deze migratie best even een grote schoonmaak houden. Je hebt toch niet alles in tweevoud nodig? Gooi dubbele of oude gegevens weg en maak in de nieuwe woonst plaats voor wat echt belangrijk en functioneel is.

Welkom thuis

Het klantenbestand is de meest waardevolle bezitting van je onderneming. Lijst daarom eerst even op welke data je in huis hebt, vanwaar die data komt en wat je met CRM Marketing wil bereiken. CRM laat je toe elk contact met je klant netjes en makkelijk te registreren. Zo heb jij zicht op wie je klant is en krijgt de klant het gevoel dat je hem echt kent en begrijpt. Hij voelt zich als het ware thuis bij jou. En wie zich ergens thuis voelt, blijft daar ook. Wie slim gebruikt maakt van CRM Marketing creëert dus een vertrouwensrelatie waar je als ondernemer de vruchten van plukt.

Wat doet ie nu?

Als je een tijdje samenwoont met iemand, begin je bepaalde karaktertrekken te herkennen. Ja, je kan na een tijdje best wel inschatten hoe die persoon in een bepaalde situatie gaat reageren. Bij CRM Marketing is dat niet anders. Nu je je klanten beter kent, kan je ook hun gedrag beginnen voorspellen. Wanneer, hoe en waarom contacteert de klant mij? Die gegevens zitten in CRM en gebruik jij om op het juiste moment, via het juiste kanaal en met de juiste boodschap bij je klant aan te kloppen.

CRM Marketing is dus een must om de loyaliteit van je klanten te verhogen en je onderneming te laten groeien. All Mail Services kent als geen ander de troeven van data driven marketing en helpt je bij het optimaal gebruik van je klantenbestand in succesvolle crossmediale communicatie. Nood aan extra data? Breid je klantendata uit met deze 4 gratis tips.