Een sterke band met jouw klant dankzij digitaal & gepersonaliseerd printen

All Mail Services zorgt ervoor dat je elk element van je campagne, van drukwerk tot online, precies afstemt op het profiel van de individuele klant. Zo bouw je met elk van hen aan een persoonlijke relatie. Spannend, inderdaad. En lucratief nog veel meer.

Wat is digitaal printen?

Digitaal printen is een relatief recente technologie waarbij ook de opstartkost voor je drukwerk lager ligt dan bij ‘offset’ drukwerk. Wel moet je rekening houden met enkele variabelen. Het grootste verschil met het meer traditionele offset drukken, is dat de mogelijkheden tot personalisatie oneindig zijn. Er worden immers geen drukplaten gebruikt maar een printkop die je ontwerp in banen op papier print. Te technisch? Je kan digitaal printen eigenlijk gewoon vergelijken met hoe je zelf iets afdrukt met de laserprinter die je thuis hebt staan. Al is die van All Mail Services iets groter natuurlijk.

Een sterkere band met je klant dankzij gepersonaliseerd en digitaal printen

Elk element van je campagne, van drukwerk tot online interactie, perfect afgestemd op het profiel van de individuele klant? Natuurlijk kan dat! Je bouwt met elke klant een persoonlijke relatie op wat resulteert in een grotere omzet. Een spannende uitdaging op ongekend terrein? All Mail Services maakt je graag wegwijs in de eindeloze mogelijkheden van het gepersonaliseerd en digitaal printen.

Waarom kiezen voor digitaal printen?

Niemand is zomaar ‘beste’ of ‘geachte’. Wil je een band opbouwen met je klant? Spreek hem aan bij z’n naam! Verstuur niet zomaar een promofolder maar ga de dialoog aan. Hoe je dat doet? Een eerste tip is het vertalen van de eigenschappen van je product naar de voordelen voor je klant. Om hem helemaal door de knieën te laten gaan, stem je ook die voordelen, de bijhorende aanbieding en de visuals af op zijn voorkeuren. En ja hoor, zelfs bij een direct mailing campagne naar duizenden geadresseerden kan je die een-op-een communicatie waarmaken. Kies dus voor digitaal printen en maak jezelf nog sympathieker bij je klant.

De match met online communicatie

Digitaal printen slaat perfect de brug naar online communicatie. Ja, zelfs het internet kan je inzetten op maat van elke klant. Door een persoonlijke URL of een individuele QR-code aan te brengen in je direct mailing, trek je de klant moeiteloos naar zijn eigen webpagina. Je zet dus de individuele dialoog uit je schrijven gewoon online verder. Op je website, in e-mails en andere online kanalen personaliseer je je aanspreking, de inhoud van je boodschap en de bijhorende beelden. Resultaat: je klant kiest vlotter voor opt-in, vertoont meer interesse in je product en gaat sneller over tot een aankoop. Bovendien volg je zo ook het gedrag van elke klant in real time op de voet. Niets dan voordelen dus, zowel voor jou als verkoper als voor je klant.

Meer mogelijkheden, meer troeven, meer omzet

Je merkt het: gepersonaliseerd en digitaal printen is een sterk instrument in de dialoog met je klant. Niet alleen wat betreft offline communicatie maar ook voor je communicatiemix. De relevantie van je boodschap stijgt exponentieel, wat verdere interactie vergemakkelijkt. Het meeste resultaat boek je door digitaal printen te combineren met direct mail handling en crossmedia campagnes.

Onze full service bestaat uit:

  •   bepalen van de doelgroepen
  •   concept
  •   grafische uitwerking
  •   print
  •   verzending naar je klanten
Vraag offerte aan

Cases

 

 

All cases filed under Digitaal & gepersonaliseerd printen

Laatste blogposts

 

Stuur jij dezelfde brochure naar al je klanten? Zó jaren 2000

Waarom hebben zoveel winkels een klantenkaart? Waarom heeft Google een gratis kalender? Waarom moet ik mijn e-mailadres ingeven voor een gratis e-book? Het antwoord is altijd hetzelfde: kennis is macht. Hoe meer een bedrijf weet over haar klanten, hoe gerichter het bedrijf kan communiceren.

 

Breid je klantendata uit met deze 4 gratis tips

In een vorig artikel bleek dat het interessant is om het e-mailadres en adres van je klanten te kennen. Ook handig is wanneer en wat hun laatste aankoop was. Maar hoe kom je dit te weten? Er zijn heel wat manieren om je klantenbestand uit te breiden en up te daten.

 

 

Alle BLOGPOSTS van DIGITAAL & GEPERSONALISEERD PRINTEN

Onze klanten