5 x efficiënter je mailing versturen

  • Keuze van het ontwerp
  • Digitaal versus offset printen
  • Regels voor verzending
  • Extra kortingen portkost
  • Retourverwerking en analyse

Een goede klantenrelatie komt voort uit de aandacht die je die klant geeft, toch? Herkend en erkend worden als individu! Daarom doe je er goed aan om op regelmatige basis je klanten een mailing te versturen per post of r email. Maar daar komt best wat bij kijken: ontwerp, drukproces, verzending… Bovendien heeft iedere keuze een ander prijskaartje. Hoe weet je dan of je prijs-kwaliteit de juiste keuze maakt? En is mail versturen per email per definitie meer winstgevend omdat het goedkoper is? Met deze 5 tips verstuur je voortaan efficiënter je mailing.

De invloed van je ontwerp

Alles begint bij het vertalen van een idee naar een ontwerp. Je wil natuurlijk opvallen in de brievenbus. En ja hoor: alles kan, zowel online als offline! Maar op welke termijn en tegen welke prijs? Twee best wel belangrijke factoren, niet? Je hoeft niet elke keer weer met een gek ontwerp uit de hoek te komen om de aandacht te trekken. Persoonlijke communicatie doet wonderen. Hoe persoonlijker je je klant benadert, hoe positiever hij reageert. Digitaal printen is dé tool om een gepersonaliseerde mailing te versturen per post. Bovendien ligt de opstartkost voor je drukwerk lager dan bij offset drukwerk. Ook ideaal dus voor kleinere oplages en spoedopdrachten.

Offset of digitaal printen?

Digitaal printen is zeker geen vervanger voor offset drukwerk. Offset drukwerk wordt vooral ingezet wanneer je een grotere mailing wil versturen per post. Hoe groter de oplage, hoe lager de prijs per stuk. Bovendien heb je bij offset drukwerk een grotere keuze aan papiersoorten. Je kan beide technieken ook combineren. Op basis van je idee, timings en budget stelt All Mail Sevices je de meest efficiënte oplossing voor het versturen van je mailing voor. Kiezen we samen voor digitaal drukken? Verwerk dan eens een persoonlijke URL of QR-code in je direct mailing om ook online te communiceren met je klant. Zo vergaar je weer nieuwe gegevens die je kan gebruiken om hem nieuwsbrieven te versturen.

Mailing versturen Controleren mailing versturen validatie mailing versturen

Een maatje meer of minder

‘Size does matter’! Of toch wat de portkosten voor het versturen van je mailing per post betreft. Klein betekent niet automatisch goedkoper. Je moet ook rekening houden met de vorm. Verder is ook de oplage van belang. Zo kan je extra korting genieten wanneer je je oplage iets uitbreidt. En nu je weet dat offset drukwerk goedkoper wordt naarmate de oplage stijgt, valt dit bij heel wat direct mailing campagnes zeker te overwegen. Om je mailing efficiënt en voordeliger te versturen, zorgen we ook voor een optimale sortering en een tijdige aankondiging bij Bpost. Wij regelen alles en jij geniet van de kortingen. Makkelijk, efficiënt en voordelig dus!

Het juiste moment om je mailing te versturen

Bestaat er zoiets als het ‘perfecte moment’ om een mailing te versturen per post? Of kunnen we achterhalen wat het beste moment is om een nieuwsbrief te versturen? Ja! Je koopt toch geen kerstboom in de zomer en sandalen in de winter? Stem je aanspreking, boodschap en call to action (die te vaak vergeten wordt) af op het moment dat je klant je boodschap ontvangt. Als familiebedrijf met 20 jaar ervaring slagen we er ook in ons flexibeler op te stellen en deadlines te halen waar andere mail handlers van dromen. Je mailing versturen per post verloopt veel efficiënter omdat we het hele proces van ontwerp tot verzending zelf realiseren. Ook om je mail te versturen per email hebben we de nodige tools in huis. Kies je voor direct mailing, wil je nieuwsbrieven versturen of beide mogelijkheden combineren? Samen halen we meer uit je communicatie!

Het resultaat moet gezien worden

Kijk niet enkel naar wat een direct mailing kost. Kijk vooral naar wat een mailing versturen je opbrengt. Email is dan wel goedkoper maar werkt het bij die specifieke klant? Kijk daarom vooral naar wat een mailing per post versturen of een mail per email versturen je opbrengt. Nice to know? Must know! Voor iedere euro die je uitgeeft wil je er meer terugkrijgen. Daarom verwerken we de retourzendingen en analyseren we het effect van je zending. En dat direct mailing werkt, is al bewezen. Al dan niet als onderdeel van een crossmediale campagne. Lees hier wat de vijf troeven zijn van een crossmediale campagne.