3 troeven van cross media management

  • uniform communiceren
  • je campagne doen slagen
  • je campagne opvolgen en meten
  • nieuwe klantendata vergaren
  • interactie met je klant verhogen

Wil je gehoord worden? Laat dan van je horen! Maar niet onbezonnen. Om je doelgroep te bereiken, zet je best in op verschillende adverteerkanalen. Je boodschap dus kopiëren van online naar offline? Dat is een fout die teveel gemaakt wordt, zelfs door grote bedrijven! Cross media management is een doordachte oplossing. All Mail Services zorgt ervoor dat je op een uniforme manier communiceert met je klant door de verschillende kanalen slim in te zetten. Een dans met je klant van het ene platform naar het andere.

Leiden en verleiden

Bij cross media management gaat het er dus om je klanten via verschillende kanalen naar je toe te trekken. Als je een direct mailing uitstuurt, hoe weet je dan of je boodschap gelezen is? En lezen alleen is niet voldoende natuurlijk. Je moet je klant kunnen verleiden om een volgende stap te zetten. Tease to please! Heb je je klant kunnen verleiden? Laat hem dan niet los maar leid hem naar waar je hem wil hebben. Denk daarom ook goed na over je call to action. Je wil immers niet enkel je doelgroep bereiken maar ook je doel.

Volgen en vervolgen

En dat doel kan verschillend zijn van campagne tot campagne. Wil je prospecten strikken, aan klantenretentie doen of extra informatie vergaren van je klanten? Met de All Mail Hub van All Mail Services, een cloud-based platform voor je cross media management en campagnes, benader je elke klant uit je databestand op een individuele manier op het moment dat hij wenst, langs het kanaal dat hij verkiest. En je volgt je campagne op de voet op. Zo verzamel je weer nieuwe informatie waarmee je meer haalt uit je volgende campagnes.

Actie en interactie bij cross media management

Door in te zetten op cross media management verhoog je dus de interactie met je klant. Benader hem via een welbepaald online of offline adverteerkanaal en laat hem reageren via een ander kanaal. Zo ontstaat er een dialoog. Cross media management laat je dus toe om print, websites, e-mail en sociale media naadloos te laten samenwerken en daardoor ook je klantenkennis te verbeteren. Door op het juiste moment op het juiste kanaal in te zetten, verbeter je de resultaten van je campagne..

De beste resultaten behaal je door bij een crossmediale campagne ook gebruik te maken van digitaal printen voor gepersonaliseerde offline communicatie.

Lees ook hier meer over de troeven van een crossmediale campagne.

Meer info? Aarzel niet om onze te contacteren.